اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| خانم دکتر از زندان آزاد شد

حتماً خوشحال می‌شوید اگر ماجرای آزادی خانم دکتر از زندان زنان را بشنوید؟ ما همیشه از زندان‌های ایران برایتان خبرهای دست اول داریم. یک توک پا هم می‌رویم انگلیس برای دیدن شهروند انگلیسی با شرایط خاص در راهپیمایی. بقیه خبرهای خوب را لو نمی‌دهیم تا قدم رنجه کنیدبه بسته خبرخوب امروز ما در صبح پاییزی 17 آبان!

خبر خوب| خانم دکتر از زندان آزاد شد

گروه خبر خوب: هر دم از این باغ بری می‌رسد...تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد... این جمله مصداق بسته‌های خبرخوب ما و شما مردم ایران زمین است و وعده هر روز ما راس ساعت هفت و نیم صبح که عمرش از یک سال هم گذشته. بی‌مقدمه در اولین بخش خبرخوب برویم به استقبال یک خبرگازی دست اول؛

*10درصد صرفه جویی، قبض رایگان!

10درصد صرفه جویی کنید، قبض گازتان رایگان می‌شود. بعید می‌دانم کار خیلی سختی باشد. این خبر را مدیرعامل شرکت گاز اعلام کرده است. همزمان با روزهایی که دمای هوا رو به کاهش است و رادیاتورها و بخاری‌ها رسما آغاز به کار خود در خانه‌های ایرانیان را اعلام کردند، مدیرعامل شرکت گاز هم قول داده با کمترین صرفه جویی بیشترین پاداش را تقدیم شهروندان کند. اصلا کار سختی نیست. فقط کافیست لباس‌های تابستانی‌تان را از کمد جمع کنید و به جای اینکه یک لباس نازک بپوشید و درجه رادیاتور را زیاد کنید، لباس خانگی‌تان را کمی ضخیم‌تر انتخاب کنید و تلافی سرما را سر وسایل گرمایشی در نیاورید. ایرانیان در مصرف گاز خیلی دست و دلبازند و البته کار از دست و دلبازی گذشته و خودمانی‌اش را بخواهید باید گفت منابع انرژی را هدر می‌دهیم. در نموداری با عنوان گازسوزی ایرانیان آمده :««ایران با جمعیتی بالغ بر ۸۴ میلیون نفر به اندازه نصف قاره اروپا با جمعیت ۷۵۰ میلیون نفر، ۵ر۱ برابر آمریکای لاتین با جمعیت ۶۵۰ میلیون نفر، یک چهارم منطقه آسیا_پاسیفیک با جمعیت ۵ر۳ میلیارد نفر و نصف آسیای جنوب غربی با جمعیت ۳۷۰ میلیون نفری گاز مصرف می‌کند» تو خود حدث مفصل بخوان از این مجمل و همین الان برو درجه رادیاتور یا بخاری‌ات را کم کن و پول گاز نده!

 


خانم دکتر از زندان زندان آزاد شد

*خانم دکترا چطور از زندان زنان آزاد شد!

خوب مردمانی داریم. به خدا که در این بسته خبرخوب هر چقدر از خوبی مردم این دیار بگوییم باز هم کم است. این ماجرا را بخوانید تا حساب کار دستتان بیاید. بدبیاری تنها کلمه‌ای است که می‌توان از حال و روز سیده الهام گفت؛ دختری که تازه دکترا گرفته بود و سر از زندان زنان درآورد. پدر و برادرش طلاساز بودند. چک ضمانت به طلافروشان داده بودند و دخترشان پشت چک را امضاکرده بود. پدر و پسر ورشکست شدند و چک ضمانت به اجرا گذاشته شد و دختر خانواده در بهترین روزهای زندگی و در اوج موفقیت سر از زندان زنان درآورد با بدهی 650 میلیون تومانی و نه راه پس داشت و نه راه پیش. خبرنگار سازمان زندان‌ها فیلمی از این دختر منتشر می کند که در آن از خیرین تقاضای کمک می‌کند. یک خیر تهرانی فیلم را می بیند و با پرداخت کل بدهی دختر جوان از بندزندان رها می شود. دم غیرتتان گرم!


مسئله فلسطین در امتحان فیزیک

*این مسئله فیزیک را حل کنید! موضوع: فلسطین

«قهرمان فلسطینی که ۵۰ متر با تانک دشمن فاصله داشت، خودش را در مدت زمان ۶ ثانیه به فاصله صفر با آن تانک رساند و مواد منفجره را کار گذاشت. بر اساس متر بر ثانیه و کیلومتر بر ساعت، میانگین سرعت وی را محاسبه کنید!» هر کسی از ظن خود شد یار من... این بیت شعر شده حکایت این روزهای ما و مردم دنیا که هر روز باید صحنه‌ها و فیلم‌های غزه و نسل کشی اسراییل جنایتکار را ببینیم و کاری از دستمان بر نیایدجز دعا و جز آگاه‌سازی کودکان و فرزندان ایران که از سنین کودکی و نوجوانی ظلم ستیز باربیایند. معلم خلاق درس فیزیک یکی از مدارس هم با این روش و طرح مسئله با موضوع فلسطین و رشادت رزمنده‌های حماس در این روزهای غزه دین معلمی را خیلی خوب ادا کرده است.

 

*حضور یک انگلیسی با شرایط ویژه در راهپیمایی

این روزها اعتراض به نسل کشی اسراییل در غزه حرف مشترک مردم در همه دنیاست. چند روز قبل بود که تصویری در فضای مجازی دست به دست شد از پدری که فرزند معلولش را در آغوش گرفته بود و به راهپیمایی روز دانش‌آموز آمده بود تا بگوید در کنار مردم غزه است. حرف‌های پدرش شنیدنی بود؛«پسرم امانت خداست. امانت خدا، خودش را کنار کودکان به خاک و خون کشیده‌شده در غزه می‌بیند. درست است که‌ امانت خدا، حرف نمی‌زند، راه نمی‌رود، نمی‌نشیند و... اما با زبان دل دارد با کودکان غزه در خرابه‌ها حرف می‌زند. در ظاهر اینجاست اما دلش در غزه است.» حالا تصویر این پدر با کودک معلول در آغوشش را بگذارید کنار فیلمی از انگلیسی که در شبکه‌های مجازی دست به دست شد. یک شهروند انگلیسی با دستگاه تنفس و پرچم فلسطین در راهپیمایی در حمایت از فلسطین حاضر شد. خون شهدای غزه این روزها مردم دنیا را بیدار کرده است و هر روز تصویر هزاران نفری از حضور مردم در راهپیمایی در شهرهای مختلف دنیا منتشر می‌شود.


کلاهبرداران اسکیمری در تله افتادند

*انهدام باند بزرگ کلاهبرداران اسکیمری

با خیال راحت کارت بکشید که بزرگ‌ترین باند اسکیمری‌ها منهدم شد. در چند ماه گذشته تعدادی کلاهبردار در پوشش متصدی پمپ بنزین با دستگاه‌های کارت خوانی که اسکیمر داشت و اطلاعات کارت بانکی را کپی می‌کرد حساب 300هزار نفر از شهروندان را خالی کرده بودند که خوشبختانه ماموران با طراحی دو عملیات جداگانه و همزمان، پنج عضو این باند شامل دو زن و سه مرد را در ویلاهایشان در یکی از شهرهای شمالی کشور بازداشت و به تهران منتقل کردند. البته اینکه دستگیر شدن بزرگ‌ترین باند کلاهبردان اسکیمری خبرخوب ما شده بهانه دیگری هم دارد و آن یادآوری یک نکته مهم در حفظ امنیت اطلاعات بانکی‌تان است. رمز خودتان را زمان کشیدن کارت اعلام نکنید. این ساده‌ترین کاری است که می‌تواند جلوی این تخلف را بگیرد. در کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، کلاهبردار، با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر، به اطلاعات کارت بانکی مشتری، دست پیدا کرده و با کپی کردن آن اطلاعات، بر روی یک کارت بانکی خام و با استفاده از رمز کارت، موجودی حساب کارت را بالا می‌کشد.


نماز اول وقت؛ میانبر موفقیت

*میان بر موفقیت

حضرت حجه الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد نقل می‌کند «یک پیرمرد مسنّی ماه مبارک رمضان « مسجد لاله زار» می‌آمد. خیلی آدم موفقی بود. همیشه قبل از اذان توی مسجد بود.به او گفتم حاج آقا شما خیلی موفّق هستید. من هر روز که مسجد می‌آیم می‌بینم شما زودتر از ما آمده‌اید جا بگیرید.گفت: نه آقا من هر چه دارم از نماز اول وقت دارم. بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم.

مرحوم «حاج شیخ حسن علی نخودکی » باغچه‌ای در نخودک داشت به آنجا رفتم و ایشان را پیدا کردم و به ایشان گفتم: من سه حاجت مهم دارم دلم می‌خواهد هر سه تا را خدا توی جوانی به من بدهد. یک چیزی یادم بدهید. فرمودند: چی می‌خواهی؟گفتم: یکی دلم می‌خواهد در جوانی به حج مشرّف شوم. چون حج در جوانی یک لذّت دیگری دارد.فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان.

گفتم: دوّمین حاجتم این است که دلم می‌خواهد یک همسر خوب خدا به من عنایت کند.فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان.

سوم اینکه خدا یک کسب آبرومندی به من عنایت فرماید.فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را که ایشان فرمودند من شروع کردم و توی فاصله ی‌سه سال هم به حج مشرّف شدم هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم کسب با آبرو به من عنایت کرد.( منبع:داستان‌هایی از مردان خدا، ص۵)

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول